mandag den 27. oktober 2014

Bevæget Rivaldo: Oprykning ligesom VM-titlen i 2002

Rivaldo stillede tidligere i år støvlerne på hylden, men den nu 42-årige verdensmester fra 2002 er stadig aktiv inden for fodboldverdenen, nemlig som præsident for São Paulo-klubben Mogi Mirim, og det er med stor succes.

I weekenden kunne verdens bedste fodboldspiller i 1999 således lade sig oversprøjte med champagne, da Mogi Mirim sikrede sig oprykning til Serie B i Brasilien efter en samlet 1-0 sejr over Salgueiro over to oprykningskampe, et resultatet, som fik Rivaldo helt oppe at ringe.
Jeg rangerer denne oprykning med linje med VM-titlen i 2002, fortalte en rørt Rivaldo til O Globo efter at adgangen til landets næstbedste række var i hus.
Det er umuligt at forklare, hvad jeg føler nu, ej heller de lidelser, som jeg har gennemlevet hele året. Jeg er sågar blevet generet i det ejendomskompleks, hvor jeg bor, men jeg har hele tiden troet på projektet, sluttede Rivaldo, som har været klubpræsident siden slutningen af 2008.
Sæsonen er endnu ikke overstået for Rivaldo og hans spillere. Der venter nu en semifinale om Serie C-mesterskabet, hvor man møder Paysandu ude og hjemme. Paysandu kvalificerede sig til Serie B med en samlet 3-1 sejr over Tupi, og klubben fra Bélem mønstrede over 30.000 fans til det første opgør på Mangueirão.

Den anden semifinale står mellem CRB og Macaé, som besejrede hhv. Madureira og Fortaleza i sine kvartfinaler. Kampen mellem CRB og Madureira fik et dramatisk efterspil, da klubpræsidenten Marcos Barbosa beskyldte Madureira-lejren for urent trav. 18 ud af 19 CRB-spillere mødte op til weekendens returkamp med maveproblemer efter indtagelse af mad på hotellet...

Klubpræsident Rivaldo får krammer af datter og kone efter oprykningen (Foto: O Globo)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar