søndag den 26. februar 2012

Genopstandne Adriano matchvinder for Corinthians

Adriano er på vej tilbage! Den hårdt prøvede "Kejser" blev matchvinder, da Corinthians hjemme på Pacaembu besejrede Botafogo-SP med 1-0, og den gamle landsholdsangriber klarede desuden at spille alle 90 minutter for hjemmeholdet. Sejrmålet faldt efter bare 3 minutters spil og var resultat af nogle tilfældigheder, men "O Imperador" svigtede ikke, da bolden endte foran hans fødder tæt inde under målet. Adriano fortsatte de gode takter i resten af kampen, og den store angriber havde yderligere et par kvalificerede afslutninger mod gæsternes mål.
Efter kampen var det en både fattet og glad Adriano, der snakkede med pressen:
"Jeg ved, at der mangler mange ting endnu. Jeg arbejder hver uge mod at komme i min optimale form. Tite (træneren) giver mig ro til at arbejde, og han har hele tiden opmuntret mig. Jeg er lykkelig og mærker, at det går i den rigtige retning. Jeg håber, at det kan fortsætte sådan". (Kilde: O Globo).
Med sejren holder Corinthians fast i 1. pladsen i grundspillet i São Paulo-mesterskabet. "O Timão" (Det store Hold) er fortsat ubesejret i turneringen og har nu et hul på 4 points ned til Guarani på 2. pladsen og 5 points ned til Santos og Palmeiras. Netop Palmeiras har i dag søndag mulighed for at rykke op på 2. pladsen, men det kræver en sejr mod ærkerivalerne São Paulo. Kampene mellem Palmeiras og São Paulo er nr. 2 på ranglisten over de vigtigste classicos i staten São Paulo, og den går under navnet "Choque-Rei" (Konge-sammenstødet). Denne elektrisk udladning (Choque=chok) kan opleves på TV 2 Sport, der transmiterer kampen fra kl. 20.00.
   
Se højdepunkterne fra kampen
   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar